13, 14 червня 2017 року в Державному навчальному закладі «Запорізьке вище професійне училище» відбулася знакова подія, якою педагогічний колектив училища підбив підсумки роботи над методичною темою «Запровадження у навчально-виробничий процес педагогіки толерантності, як запоруки побудови демократичного, стабільного, заможного громадського суспільства» і визначив пріоритетні напрямки подальшого розвитку. Конкурс-виставка на краще комплексне методичне забезпечення дозволив викладачам і майстрам виробничого навчання представити систематизовані та структуровані у відповідності до вимог дидактичні засоби, що забезпечують заняття теоретичного та виробничого навчання, продемонструвати кращі методичні розробки і посібники не лише у традиційному паперовому виконанні, але й у електронному форматі. Так, представлені матеріали оцінювалися членами конкурсного журі у номінаціях «Краще комплексне методичне забезпечення предмета», «Краще комплексне методичне забезпечення виробничого навчання професії», а також і у номінації «Краще електронне комплексне методичне забезпечення». Оцінити роботу колег могли і самі педагогічні працівники, для чого на блозі «Методичний кабінет ДНЗ «ЗВПУ» було розміщено опитування в Google формі «Конкурс-виставка на краще КМЗ».

Зазначимо, що в навчальному році, який завершується в напрямку опанування інформаційно-комунікаційними технологіями, хмарними сервісами педагогічний колектив зробив чимало. Проведено шість майстер-класів, метою яких було ознайомити педагогів з порядком створення, розвитку і використання блогів, застосування різноманітних хмарних сервісів (наприклад Google форм і платформи learningapps.org), роботою в програмі комп’ютерного тестування MyTesХ; у січні відбувся методичний марафон «Інноваційні технології навчання в професійно-технічній освіті»; поповнено постійно-діючу виставку «Методичних альманахів», родзинкою яких у цьому році стали кращі методичні розробки відкритих уроків викладачів і майстрів в/н.

А підсумком цього глобального напрямку роботи стали факти: всі педагогічні працівники створили і ведуть блоги, а це означає оперування Google диском, YouTube та багатьма іншими хмарними сервісами; працюючи над виставковим пакетом комплексного методичного забезпечення, кожен привів напрацьований матеріал у відповідність до вимог мовного законодавства, більшість матеріалів має електронні аналоги, а все це разом – чудова передумова для формування хмаро орієнтованого навчального середовища.

Незаперечними є переваги, що надає хмаро орієнтоване навчальне середовище: ефективне використання навчальних площ (відпадає необхідність надання окремих та спеціально обладнаних приміщень під традиційні комп’ютерні аудиторії); можливість швидкого створення, адаптування і тиражування електронних освітніх ресурсів; кардинальне скорочення витрат, необхідних на створення і підтримку комп’ютерних аудиторій;  мобільність учнів через можливість навчатися в будь-який час і в будь-якому місці, де є доступ до Інтернету тощо. Розуміння цього і поступовий, невідворотній рух педагогічного колективу ДНЗ «ЗВПУ» до формування хмаро орієнтованого навчального середовища і є тим Рубіконом, перейшовши який можна забезпечити реалізацію нагальних питань інформатизації професійної освіти.

IMG_0169IMG_0188IMG_0207IMG_0226IMG_0245IMG_0264