Сьогодні ми навіть не замислюємось, як же це працювати з дітьми, які мають особливі потреби. Мовляв, зрозуміло і без пояснень. Дещо реформована програма, адаптований мовленнєвий матеріал, ілюстрований посібник та відпрацьована індивідуальна траєкторія розвитку дитини. 

Та чи настільки все просто, як може здатися на перший погляд? Зрештою, що ж таке спеціальна освіта: спосіб пізнання світу та інтеграція у соціум чи звичайна реабілітація дітей із психосоматичними порушеннями. І чи мусять учні, уже засвоївши основні освітні навички, й надалі вдосконалювати свої життєві вміння, щоб бути рівноправними громадянами суспільства? 

Сьогодення та Концепція Нової української школи підтверджують, що спеціальна освіта готова увійти в період досліджень, відкриттів, інновацій через розробку авторських програм, проєктів, впровадження STEAM-технологій, пошук оригінальних, надсучасних методів навчання дітей з особливими освітніми потребами, що, в цілому, й стало мотиваційним підґрунтям для творчої діяльності вчительки математики школи-інтернату «Джерело» Шаповалової Наталії.

Як відомо, педагог, який завжди у творчому пошуку, соціально корисний не лише результатами праці, але й тим, що він популяризує власні оригінальні ідеї, напрацювання, розробки в освітньому просторі. Ось чому Наталія Леонідівна відмовилась від застарілих шаблонів і стереотипів в навчанні дітей з ураженою слуховою функцією та віднайшла нову стратегію, яка спрямувала освітній процес у цікаву математичну подорож з використанням комп’ютерів, планшетів, окулярів віртуальної реальності тощо. 

Впровадження та розповсюдження досвіду роботи Шаповалової Н.Л. допомогло освітянам «Джерела» модифікувати парадигму спеціальної освіти в школі-інтернаті, віднайти інноваційні форми і методи практичної діяльності та повернути вектор освітнього процесу в бік суттєвої модернізації, дослідницько-експериментального пошуку та розвитку інтелектуального потенціалу кожного здобувача освіти «Джерела».

Визнання Шаповалової Наталії Леонідівни, як однієї із творчих, креативних особистостей, та отримання нею престижної нагороди від обласної державної адміністрації – це демонстрація освітянській спільноті Запорізького краю не тільки дедуктивних здібностей, раціональних зерен досвіду роботи педагога, а й подальше накопичення та каталогізація вчительського капіталу, який, сподіваємось, матиме високі відсотки.

dfdg3346553jrksefgg43