Головна мета – на засадах людиноцентричного підходу визначити вичерпний перелік завдань Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки, розробити перелік заходів до кожного із завдань з метою імплементації їх у Плані заходів із реалізації Стратегії на 2023-2024 роки.
«Станом на початок 2023 року в Україні інклюзивне навчання організовано для 35 тис. учнів, працює понад 25 тис. інклюзивних класів. Для порівняння, п’ять років тому в інклюзивних класах навчалося вдесятеро менше дітей, ніж сьогодні. Утім повномасштабна війна в Україні внесла корективи. Наші діти залишилися без домівок, сотні шкіл зруйновано, діти проживають у різних регіонах України, у різних країнах, в умовах тимчасового прихистку. Термін “з особливими освітніми потребами” у його широкому розумінні можна застосувати для більшості учнів», – зазначив Андрій Вітренко.
Заступник міністра звернув увагу, що війна змусила освітян думати і діяти інакше, адже дітей, яким потрібна особлива увага і підтримка, стає дедалі більше, а часу на пошуки рішень – немає. Сьогодні школа повинна дуже швидко пристосовуватися до індивідуальних потреб учнів та адаптовувати діяльність до викликів, пов’язаних із безпекою, воєнним станом, вимушеним переміщенням громадян на безпечні території, руйнуваннями інфраструктури тощо.
«Війна – той час, коли від декларацій потрібно переходити до практики, зокрема і в питанні створення інклюзивного освітнього середовища. Травмовані досвідом війни діти; діти, які опинились у складних життєвих обставинах; діти з інвалідністю; хлопчики і дівчатка, які по-різному адаптуються та інтегруються у шкільне середовище; діти, які на деякий час не мали доступу до освітнього процесу через хворобу, війну чи інші причини – всі вони є дітьми з особливими освітніми потребами, яким необхідна увага і підтримка в інтеграції у шкільне середовище. Тому саме зараз є нагальна потреба завершити розроблення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023 – 2030 роки», – наголосив Андрій Вітренко.
Робота над розробленням Стратегії здійснюється на основі методології стратегічного планування та моніторингу, специфічних характеристик умов життя, потреб жінок і чоловіків, циклу розроблення політики тощо.
Наприкінці заходу члени міжвідомчої робочої групи з питань розроблення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на 2023-2030 роки визначили перелік завдань до цілей Стратегії.