Математика – потужний фактор інтелектуального розвитку дитини, формування її пізнавальних і творчих здібностей. Збільшення розумового навантаження дошкільнят на заняттях з формування елементарних математичних уявлень змушує педагогів замислитись над тим, як постійно підтримувати у маленьких здобувачів освіти інтерес до пізнання та їхню активність протягом тривалого часу. Вирішення цієї проблеми дуже просте: заняття повинні проходити в цікавій ігровій формі.
Традиційно, наприкінці навчального року, в дошкільних групах школи-інтернату «Джерело» проходить презентація ігрових занять педагогами всіх вікових груп закладу під гаслом «А ми вже це знаємо та вміємо!».
Незабутнім та захоплюючим стало для всіх заняття-подорож з математики в середній дошкільній групі для дітей з порушеннями слуху.
Формування елементарних математичних уявлень має на меті розвиток мислення дітей з порушеннями слуху, умінь аналізувати предмети, робити узагальнення, висновки на основі власного досвіду, створення уявлень про навколишні предмети, їх подібність та відмінність, взаємно-однозначну відповідність предметів, об’єктів.
Мандруючи країною математики уявними видами транспорту – літаком, пароплавом, музичним автобусом, дітлахи продемонстрували вміння рахувати в межах п’яти, порівнювати групи предметів за їх кількістю, закріплювати свої знання про склад числа «п’ять». А віртуальна подорож Карпатськими горами дала можливість дітям показати рівень володіння поняттями величини, форми, просторовими та часовими уявленнями.
Ігри, які запропонувала під час заняття вчитель-дефектолог Ольга Мамчур, створювали мотивацію, близьку до природної, підвищували інтерес дітей, розвивали їхню пам’ять, мислення, творчі здібності, спонукали до комунікації. Упродовж заняття вчителька здійснювала ефективну роботу з розвитку мовлення. Опора на наочність сприяла повноцінному мовному оформленню виконуваних дій та операцій, переведенню їх на мисленнєвий рівень. А вправа «Відлуння» продемонструвала рівень сформованості навичок слухо-зорового сприймання мовлення та вимови у дошкільнят.
Впевнені, що процес навчання й надалі буде невимушеним, радісним та буде приносити величезне задоволення всім учасникам освітнього процесу.