Кожен педагог дошкільних закладів у своїй практиці стикається з вирішенням таких питань: «Як пояснити дитині 3-4 років чому вона повинна щодня  розставатися з батьками та йти до дитячого садочка?», «Як знайти малюкові спільну мову серед нових товаришів, де кожний з них  ОСОБИСТІСТЬ, яка прагне стати незалежною та самостійною?» тощо.

Шляхів вирішення даних питань дуже багато.  Але найефективнішим, універсальним і найлегшим  для сприйняття дитиною, справжнім помічником у справі виховання дошкільнят  для педагогів «Джерела» став метод казкотерапії.

Адже казка – мова дитини, вона зрозуміла їй краще, ніж моралізаторство і повчання. Казки допомагають дорослим м’яко вплинути на внутрішній світ малюка, показати ситуацію під іншим кутом, придбати життєвий досвід.

 Казками можна лікувати величезну кількість капризів дитини: лінощі, страхи, агресію, неакуратність, і, навіть, полегшувати процес адаптації малечі до нових умов. І чудовим інструментом, який допомагає фахівцям закладу в цьому, є терапевтичні казки. Саме цей прийом роботи став тим ключиком, який потрібен дорослим, аби допомогти перетворити читання на гру, а казку – на цілющу основу для виховання та спілкування з дитиною. У своїй роботі вихователі дошкільних груп використовують не тільки літературні терапевтичні казки, а й створюють  авторські твори, відповідно до потреб вихованців.

З метою подолання  надмірної тривожності та труднощів адаптаційного періоду дітлахів  молодшої групи вихователь Наталія Анатоліївна Двойних підготувала «Казку про Журбинку».  Казка надала можливість малечі не тільки побувати на місці героя, поділитися своїми емоціями, а й заохочувала їх до фантазії, розвивала творче мислення й уяву, розширювала словниковий запас та сприяла формуванню зв’язного мовлення. Під час подорожі казкою малята були дуже активні, безпосередні та задоволені власною діяльністю.  Вони із задоволенням грали в ігри на  розвиток сенсорних здібностей, виконували вправи зі звуконаслідування, самостійно розповідали знайомі вірші-забавлянки, виконували музично-ритмічні рухи.

З досвіду роботи педагогів дошкільних груп освітнього закладу ми можемо з впевненістю говорити, що терапевтичні казки творять справжні дива і здатні вирішувати дитячі проблеми, допомагають знайти в собі сили, повірити в успіх. Вони, як маленькі крапельки перемоги і щастя, що формують глибинну річку життя дитини, по якій вона зможе плисти впевнено і радісно. Так що, шановні дорослі, фантазуйте, створюйте для своїх дітей  диво-казки, які навчать їх імпровізувати й нададуть їм вміння використовувати для вирішення проблем чарівну силу творчості.

ГоловнаIMG_9032IMG_9035IMG_9067IMG_9068IMG_9070IMG_9073