У Концепції Нової української школи зазначено: “За експертними оцінками, найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді … “. Саме для того, щоб іти в ногу з часом і вдосконалювати педагогічну майстерність, всі педагоги нашого закладу постійно беруть  участь в освітніх програмах, семінарах та тренінгах.

Очевидно,  що досягнення мети  сучасної освіти пов’язане з особистісним потенціалом педагога, його загальною та професійною культурою, без якого неможливе розв’язання сучасних освітніх проблем.

Центр дитячо- юнацької творчості ім.Є.М.Руднєвої  працює над розвитком у педагогів чотирьох (4-К) компетентностей: креативність, комунікація, критичнее мислення, командна робота. Школи педагогічної майстерності (ШПМ) – це навчально-тренінгові майданчики  в нашому закладі освіти, де  педагоги підвищують свій професійний рівень.

Весняна школа педагогічної майстерності відбулася згідно з річним планом 30-31 березня 2021р.  Її програма була різноплановою та різноманітною. Творча майстерня «Квадратний апельсин» познайомила слухачів з методами активізації творчого мислення. Під час тренінгу розглянули питання «творчість» та «креативність» ; основні якості творчого мислення та їх важливість для розвитку особистості дитини. Педагоги ознайомилися з категоріями методів творчого мислення, такими як: інтуїтивні, логічні, методи створення творчого стану або методи нейро-лінгвістичного програмування. Надано порівняльні характеристики цих методів та принципи і правила їх застосування у освітньому процесі. В практичній частині тренінгу учасники опрацювали методи «мозковий штурм» та метод фокальних об’єктів і отримали рекомендації їх використання  на гурткових занять.

Комунікаційній компетентності було присвячене заняття з педагогами на тему «Інформатизація освіти: основні напрями розвитку». Заняття з вихованцями під час карантинних обмежень в он-лайн режимі показали важливість впровадження комп’ютерних продуктів і послуг в освітній процес з метою підвищення якості освітнього рівня вихованців. Розуміючи, що сучасні діти – це «мережеве покоління», для яких електронний спосіб отримання інформації  є нормальною складовою життя, досвідчені педагоги нашого закладу Сімченко С.В., Дем’яненко-Мамонова В.О., Дибцева І.В., показали як на безкоштовних платформах  Classcraft, Learningapps та Wordwale  можна створити  сучасний   навчальний контент. Слухачі школи педмайстерності отримали рекомендації по їх створенню й застосуванню на заняттях в дитячих колективах.

«Вчіть ставити питання-отримаєте інструмент для навчання» – ці слова з книги відомих педагогів Варена Берґера, доктора Річарда Курвіна, Джорджія К. Матіса стали лейтмотивом майстер-класу з розвитку критичного мислення. Мета, яку поставила перед собою Марина Масютіна (тренер) – це ознайомити педагогічних працівників з різними типами питань; навчити їх формулювати питання під час заняття; продемонструвати важливість вміння задавати питання для розвитку мислення учнів.

Мистецтво задавати питання – одне з базових умінь для навчання. Просування учнів в освоєнні матеріалу під час гурткового заняття можна оцінити з точки зору того, які питання вони задають. Питання, які дитина задає, коли їй  не вистачає інформації, показують рівень розуміння проблеми і здатність будувати припущення. Інтерактивні вправи під час майстер-класу, ігри наповнили змістовну складову майстер-класу.

31 березня в рамках ШПМ педагоги нашого закладу відвідали одне з провідних підприємств нашого  міста «AZMOL British Petrochemicals», де на практиці побачили командну роботу фахівців своєї справи. Змістовну екскурсію підприємством провели заступник директора заводу Пивоваров Володимир та заступник директора з маркетингової діяльності Сирош Олександра. Педагогів ознайомили з історією підприємства, його реформуванням та модернізацією, яка продовжується і понині. Підприємство успішно розвивається. Якістю та конкурентноздатністю своєї продукції воно завдячує плідній співпраці з інвесторами та партнерами з Німеччини, США та інших країн світу. Екскурсанти побували в цехах, де виготовляється тара для готової продукції заводу, сама продукція, яка включає декілька видів масел для промисловості та автомобілів різних марок. З великою зацікавленістю педагоги оглянули  унікальну хіміко-технологічну лабораторію заводу, яка перевіряє якість готової продукції, на всіх етапах її виготовлення. Продукція заводу сертифікована і користується попитом в багатьох країнах світу. Характерною рисою підприємства є турбота про підготовку кваліфікованих кадрів. На підприємстві діє програма підтримки студентської молоді. Майбутніх спеціалістів підприємство навчає за свій кошт та  надає їм всіляку підтримку, і гарантує молодим фахівцям працевлаштування  по закінченню навчання.

Під час спілкування в тренінгому центрі підприємства, педагоги виявили бажання продовжити співпрацю, залучити вихованців закладу до профорієнтаційних програм Азмолу  (наприклад, проведення занять та досліджень на базі лабораторії) тощо.

І в підсумку хочемо зазначити, що виховати компетентного творчого вихованця   може лише компетентний і творчий педагог. Сучасні позашкільні заклади потребують сучасних педагогів. Якими вони мають бути? На нашу думку – компетентними, оптимістичними, гуманними, інтелігентними, творчими. І наша методична служба буде допомогати їм стати такими.

20210331_10390120210331_10483420210331_11152420210331_102909