Як і у всіх школах України, з 25 січня в колегіумі стартував другий Інженерний тиждень. Цей супертиждень у колегіумі переріс уже в місячник, який, ймовірно, не матиме завершення.
Упродовж підготовчого тижня вчителі-предметники з усіх дисциплін разом із вихованцями готували заходи відповідно до тематики Тижня 2021 – «Problem solving», над реалізацією яких мали працювати цілий Інженерний тиждень. Отже, мотивація тижня – знаходити рішення й досягати мети за будь-яких умов, перетворюючи пошуки рішень на захопливий процес з результатом, що принесе задоволення від перемоги. Зацікавлення наукою, поштовх для розвитку власного інженерного потенціалу – що ще актуальнішого можна запропонувати сьогодні здобувачам освіти ХХІ століття?
І хоча цей незвичайний і цікавий захід проводили Міністерство освіти і науки України спільно з Інститутом модернізації змісту освіти, Громадської організації «Про.Про.Лаб» за підтримки Міжнародного Фонду «Відродження», Українського культурного фонду та Manoff Foundation, – реалізація заходу відбувалася у кожному закладі освіти по-своєму, по-особливому. Як-от і в Січовому колегіумі. Ось кілька моментів цього захоплюючого процесу.
Учні 10 класу на уроці інформатики працювали над STEM-проєктом «Розумний будинок», створюючи новий рівень комфортності та безпеки житла, економії енергетичних ресурсів, забезпечуючи житло розумним освітленням, мікрокліматом, управлінням мультимедіа, дбаючи про дизайн приміщення та ландшафт.
Відчуваючи себе дослідниками та інженерами-конструкторами, на уроках математики учні створювали власні моделі, робили «відкриття», переконуючись, що математика присутня всюди.
На уроках географії колегіанти власноруч виготовляли й випробовували флюгери та термометри, – і це було надзвичайно цікаво!..
Досліджувалося походження і призначення козацьких клейнодів, складалися карти думок, карти-схеми, створювалися політичні портрети, використовувалися методи наукового аналізу, порівняння, спостереження на уроках історії. А ще – вивчаючи історію Давньої Греції, дослідники завзято шукали скарби. Результати пошуку скарбів переконали учнів-шукачів: найдорожчий скарб – знання.
Феномен геніальності Леонардо да Вінчі досліджувався на уроці зарубіжної літератури. Розмістивши одержану інформацію на інтерактивній дошці, дослідники разом із однокласниками довели, що в кожній людині закладено безліч талантів і вже від неї самої залежить їх реалізація.
Абстрактне поняття «дієприкметник» на уроці української мови семикласники перевтілювали в конкретне, надаючи об’ємності, здавалось би, неможливим речам. Відтепер поєднання понять «дія» і «прикмета» для них з’ясовано!
Науково-технічні досягнення франкомовних країн, їх традиції й побут досліджували колегіанти на уроках іноземних мов. А ще захоплено планували майбутні поїздки, подорожі, де без знання іноземних мов – ніяк!
Це все – лише невеличка дещиця зробленого й пережитого учнями й учителями колегіуму впродовж Інженерного тижня, який і сьогодні продовжується в закладі, на який, здається, попит зростає, не спадає. Спільно шукати й знаходити, користуватися найсучаснішими методиками пошуків і з’ясувань явищ та подій, аргументів і фактів – це шлях нової школи, нових поколінь здобувачів освіти, нових освітян. Запорізький Січовий колегіум – на сучасному освітянському шляху, насиченому новим рухом як тих, хто здобуває освіту, так і тих, хто вміло, професійно, з любов’ю допомагає на цьому безконечному шляху до знань.