Починаючи з дитинства, формуються перші уявлення про навколишній світ, про живу і неживу природу, про ставлення до природи, що виявляється у конкретній поведінці на емоційному рівні. Тема екологічного виховання у закладах дошкільної освіти не нова. Але стереотипи, які склалися з роками, не підходять до сучасних стосунків з довкіллям.

Спілкування з природою –це заряд бадьорості і здоров’я. Аби бути щасливою, людині необхідно жити в гармонії з навколишнім світом. Тому так важливо допомогти дитині змалку відчути свій зв’язок з природою, навчити взаємодіяти з нею, сформувати ціннісне морально-естетичне ставлення до довкілля. Сучасні діти дуже рідко бувають на природі, спілкування з нею їм часто замінюють телевізійні передачі, комп’ютерні ігри та відеофільми. Особливість такого проведення часу – пасивна роль малюка, коли він виступає, в основному, в ролі споживача інформації. Йому не потрібно нічого шукати, все бажане можна отримати в готовому вигляді, достатньо лише натиснути потрібну кнопку. Звичайно, передачі про тварин, про природу інших країн привертають увагу дитини, розширюють її кругозір. Але погодьтеся, що між барвистою картинкою на телеекрані і реальним лісом, лугом, існує велика різниця. Чому? У природі ми сприймаємо навколишнє не тільки очима, але і через запахи, звуки. Ми можемо доторкнутися до квітки і відчути її ніжність, відчути шорсткість старої кори дуба. Все це дуже важливо для розвитку всіх органів почуттів зростаючого малюка, його емоцій.

Спілкування з природою у дошкільнят Кам’янської школи-інтернату  починається з самого ранку. Малята вітаються з сонечком, звертають увагу на колір неба, форму і забарвлення хмар. Діти вдихають свіже ранкове повітря і замислюються над тим, чому людям потрібне чисте повітря і що допомагає зробити його таким. Спостереження протягом дня продовжуються. Проводиться з дітьми також і дослідницька робота. Малята спостерігають, як пагінець тягнеться до сонця, яке забарвлення у квітів, з якого боку дме вітер, і т. д. Діти постійно доглядають за кімнатними квітами. Вони добре розуміють, що квіти — це не лише краса, а й можливість мати в кімнаті більше кисню. У кожній групі обладнано «Куточок природи», який містить різні кімнатні рослини, акваріум, альбоми і книги про природу.

Також педагоги вчать малюків працювати і  цінувати природу
Весна – прекрасна пора року, що дарує нам чудову нагоду долучити дітей до праці у природі, розширити їх природничі знання, навчити бачити красу навколишнього світу, любити та берегти його. Весняні місяці – оптимальний час для висадки  рослин. Ця робота зазвичай викликає неабиякий інтерес у дітей. У них  завжди є бажання допомагати  дорослим, а інтерес, який вони виявляють до праці на природі, надзвичайно великий. Батьки вихованців охоче підтримали пропозицію допомогти з озелененням  клумби, а діти залюбки допомагали висаджувати різнобарвні квіти в грунт.  Тепер наша пришкільна ділянка красується всіма кольорами веселки.

Таким чином, педагоги ще з дошкільного віку прищеплюють діткам любов та бережливе ставлення до природи, намагаються виховувати їх у гармонії з природою.

IMG_0101IMG_0102IMG_0103IMG_0104IMG_0105IMG_0106IMG_0107IMG_0108IMG_0109IMG_0110IMG_0111IMG_0112IMG_0113IMG_0114