Номінація «Вчитель інклюзивного класу»

 

Історія конкурсу

Всеукраїнський конкурс «Учитель року» започаткований Указом Президента України ще з 1995 року. Тому вже 22 роки поспіль він щорічно проводиться в Україні.

Мета:

  • виявлення й підтримка творчих пошуків педагогів;
  • піднесення ролі вчителя у суспільстві;
  • поширення перспективного, передового педагогічного досвіду як в межах усієї України, так і кожного регіону.

У 2019 році вперше започатковано номінацію «Вчитель інклюзивного класу». У даній номінації взяло участь 514 учасників (це 11% від усіх зареєстрованих на конкурс педагогів).

Вчителі Запорізької області взяли найактивнішу участь у даній номінації (42 учасника)

Загалом у конкурсі взяли участь різні педагогічні працівники: учителі початкових класів (479), учителі декількох предметів (7), асистенти вчителя (13), вихователі (3), соціальні педагоги психологи (4), педагоги-дефектологи, логопеди (3).

4 квітня 2019 року відбулася важлива освітянська подія – розпочався третій тур всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2019». На цьому етапі змагалися 24 наймайстерніших та найкращих учителя із закладів освіти усіх областей України.

Перед урочистим відкриттям конкурсу для членів журі проведено оглядову автобусну екскурсію містом Запоріжжя. Гості відкрили для себе яскраві місця нашого міста: проспект Соборний – одну з найдовших центральних вулиць Європи, годинник закоханих, ДніпроГЕС та водосховище, Національний заповідник «Хортиця». Міні-туристична подорож розпочалась від пам’ятника козаку Мамаю, пройшла через святилища та завершилась Музеєм історії Запорізького козацтва.

Хортицькі «місця сили» зворушили дух учасників подорожі.

На такій же екскурсії побували конкурсанти.

Науково-методичний супровід конкурсу здійснював комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради, тренери якого допомогли вчителям-переможцям під час тренінгу «ЗНАЙОМСТВО» познайомитися, більше дізнатися один про одного, налаштуватися на подальшу активну роботу, а також продемонструвати моделі «Я – найкращий учитель інклюзивного класу».

Урочисте відкриття розпочалося о 15.30 на базі Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Джерело» Запорізької обласної ради.

Напутнім стало вітання Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич.

Учасників привітали:

– керівник апарату обласної державної адміністрації  Бойко Зінаїда Михайлівна;

– керуючий справами виконавчого апарату Запорізької обласної ради Подорожко Володимир Володимирович.

Урочисто відкрила Конкурс директор Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації Озерова Тетяна Ярославівна.

Учасників щиро привітав виконуючий обов’язки ректора комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради Казачук Анатолій Васильович.

Душевного спокою, гарного настрою та національного колориту всім присутнім додала пісня «Молитва за Україну» у виконанні вихованців зразкового художнього колективу народної пісні «Шанс» комунального закладу «Запорізька спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів «Січовий колегіум» Запорізької обласної ради.

Позитивні емоції та енергетичний заряд учасники та гості свята отримали від задушевного виступу колективу учнів та педагогів комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Джерело» Запорізької обласної ради з пісенною композицією «Оберіг» у жестовому супроводі.

З вітальним словом і побажаннями творчої наснаги та успіху у конкурсних випробуваннях до учасників звернулася голова журі, доктор педагогічних наук, професор, заступник директора з наукової роботи Інституту спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України Колупаєва Алла Анатоліївна.

Композиція «Танцюй, Україно!» у виконанні вихованців хореографічної студії народно-сценічного та сучасного танцю «Стейдж» Балабинського навчально-виховного комплексу «Школа І-ІІІ ступенів – гімназія «Престиж» Запорізького району Запорізької області створила атмосферу національного духу, незгасного полум’я свободи, любові до України та Запорізького краю.

Другий день. 5 квітня учасники взяли участь у конкурсному випробуванні «Тестування з фахової майстерності» у форматі комп’ютерного тестування, за результатами якого оцінювалися теоретичні знання.

У конкурсному випробуванні «Методичний практикум», який відбувався у форматі аналізу відеозапису уроку в інклюзивному класі, оцінювалися вміння конкурсантів визначати рівень організації освітнього процесу в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти, обґрунтованість позиції та лаконічність відповіді.

Конкурсанти мали під час спостереження за практикою вчителя в інклюзивному класі проаналізувати та оцінити: взаємодію учасників освітнього процесу (вчитель-учень, вчитель-асистент, учень-учень); ефективність та доцільність методів і прийомів роботи; інтеграцію змісту навчального матеріалу; урахування особливостей психофізичного розвитку дітей тощо.

За вимогами конкурсу відеозапис уроку переглядався всіма конкурсантами одночасно, після якого на комп’ютері упродовж 1 години виконувалося завдання (з можливістю повторного перегляду відеозапису).

Для об’єктивного неупередженого оцінювання роботи учасників шифрувалися секретарем конкурсу Кернякевич Тетяною Павлівною.

Після жеребкування відбувся інструктаж щодо порядку проведення конкурсного випробування «Практична робота».

Учасники мали можливість здійснити автобусну екскурсію, яка розпочалася з відвідування національного заповідника «Острів Хортиця» та меморіального комплексу «Запорізька Січ», ознайомитися з історією життя та побуту запорозьких козаків, побувати на старому Дніпрі, острові Байда, отримати енергетичний заряд, перейнятися козацьким духом.

Третій та четвертий дні. 6,7 квітня конкурсанти пройшли випробування «Практична робота».

Його мета: оцінити вміння конкурсантів обирати оптимальні методи, прийоми, способи та засоби організації освітнього процесу в інклюзивному класі.

Практична робота проводилася у формат: адаптації / модифікації навчальних завдань для дітей з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, інтелекту, мовлення.

Кейс конкурсного випробування, тобто клас, предмет, тема уроку, навчальні завдання визначалися шляхом жеребкування.

На підготовку кожний з конкурсантів мав 1 годину. Упродовж 15 хвилин конкурсант мав презентувати свою «Практичну роботу». На відповіді на запитання журі відводилося до 5 хвилин.

Журі оцінювали: доцільність та оптимальність обраних методів, прийомів, способів та засобів; урахування особливостей психофізичного розвитку дітей.

П’ятий день. 8 квітня для всіх видався хвилюючим, адже до останньої хвилини зберігалася інтрига. Саме на урочистому заході, підготовленому науковими та науково-педагогічними працівниками комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради, конкурсанти дізналися імена тих 12 учасників, хто, на жаль, залишить конкурс. Були сльози розтавання та щирі посмішки друзів, адже, учасники вже встигли стати однією родиною.

Нагородження та обійми

Учасників Конкурсу привітала директор Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації Озерова Тетяна Ярославівна, яка наголосила на тому, що участь у конкурсі «Учитель року» стала для вчителів інклюзивного класу знаковою подією заявити про себе як про фахово-компетентну, відважну й творчу особистість

Виконуючий обов’язки ректора комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради  Казачук Анатолій Васильович зауважив на важливості нового для української освіти напряму – інклюзивному навчанні й унікальній можливості конкурсантів бути першими, бути лідерами, які гуртують навколо себе інших. Він побажав усім учасникам конкурсу подальших професійних злетів у професії та житті.

Голова журідоктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, заступник директора з наукової роботи Інституту спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України Колупаєва Алла Анатоліївна вручила Дипломи учасників від Центрального оргкомітету Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2019» у номінації «Вчитель інклюзивного класу», а директор Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації Озерова Тетяна Ярославівна – пам’ятні подарунки.

8 квітня учасники також готувалися до конкурсного випробування «Проект», метою якого є виявлення вміння конкурсантів проектувати дослідницько-пошукову діяльність учнів. На захисті проекту у межах визначеного фаховим журі часу учасники упродовж 20 хв. презентували технологічні карти навчального проекту. До 5 хв. відведено на питання. Журі цікавили мета й завдання проекту, його тривалість, результативність, реальна практична значущість. Здійснювалася відеозйомка виступів учасників.

Конкурсні дні показали, що Україна впевнено впроваджує інклюзивне навчання. Наша країна вже має гідний авангард, у складі якого саме учасники Конкурсу «Вчитель інклюзивного класу» початкової школи – розумні, освічені, сміливі, харизматичні й красиві жінки.

9, 10, 11 квітня 2019 року відбувалися конкурсні випробування «Урок» та «Проект» на базі закладів освіти Запорізької області: Балабинського навчально-виховного комплексу «школа I-III ступенів-гімназія «Престиж» Запорізького району, Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів «ОСНОВА» Запорізької міської ради, Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 66 Запорізької міської ради

Усі проекти викликали у членів журі неабияку зацікавленість, тому що учасники спиралися на власний професійний досвід, відповідно до завдань проектів обов’язково торкалися питання інклюзивної освіти, активного дозвілля, самовдосконалення своїх вихованців.

Здійснювалися фото-відеозйомка виступів учасників.

Теми випробування «Урок» обиралися фаховим журі відповідно до чинної навчальної програми за період з вересня 2018 року до часу проведення конкурсних уроків, розподіляли серед учасників жеребкуванням.

Журі у конкурсному випробуванні «Урок» оцінювали найбільш вагомий показник – педагогічну майстерність вчителів.

Конкурс, набравши обертів, збагатившись новими технологіями, добігає кінця.

Безумовно, день 12 квітня 2019 року залишиться у пам’яті учасників конкурсу як один із найяскравіших, найхвилюючих днів у житті. Попри зайняті місця та кількість набраних балів усі вчителі гідно дійшли фінішу, відчували себе переможцями, адже цей конкурс – найпрестижніший із освітянських конкурсів. Опинитись серед його фіналістів – це вже здобути перемогу.

Урочисте закриття третього туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2019» розпочалося о 9.30 на базі комунального закладу вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради.

Щирі слова привітання й побажання почули іменинники цього святкового дійства.

Директор Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації Озерова Тетяна Ярославівна зазначила, що конкурс «Учитель року» – ще одна сходинка професійного зростання. Ця подія – відкриття! Відкриття нових талантів, яскравих зірок, які засяяли на небосхилі рідної України. Тетяна Ярославівна вручила дипломи учасників від Центрального оргкомітету Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2019» у номінації «Вчитель інклюзивного класу».

Дипломантами конкурсу визначено:

Байрамову Ірину Володимирівну – вчителя початкових класів Хотинського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І ступеня» Хотинської міської ради Чернівецької області;

Бігус Ірину Миколаївну – вчителя початкових класів Спеціалізованої загальноосвітньої школи I-III ступенів №  8 м. Хмельницький;

Матвієнко Ольгу Миколаївну – вчителя початкових класів Комунального закладу «Середня загальноосвітня школа №  22» Кам’янської міської ради Дніпропетровської області;

Носову Наталію Миколаївну – вчителя початкових класів закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №  215 м. Києва;

Павлюк Лесю Іванівну – вчителя початкових класів Івано-Франківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №  7 Івано-Франківської міської ради Івано-Франківської області;

Самойлик Світлану Володимирівну – вчителя початкових класів Дрогобицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №  4 Дрогобицької міської ради Львівської області;

Самойлюк Таїсію Василівну – вчителя початкових класів Полянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Березнівської районної ради Рівненської області;

Терехову Людмилу Юріївну – вчителя початкових класів Чугуївського навчально-виховного комплексу №  6 імені тричі Героя Радянського Союзу І. М. Кожедуба Чугуївської міської ради Харківської області;

Цімболинець Марину Арсенівну – вчителя початкових класів Ужгородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №  20 – ліцей «Лідер» Ужгородської міської ради Закарпатської області.

Привітала учасників генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти Міністерства освіти і науки України Хіврич Валентина Володимирівна. Валентина Володимирівна вручила Диплом ІII ступеня лауреату конкурсу Заставській Ганні Володимирівні – вчителю початкових класів Опорного закладу загальної середньої освіти Новозапорізької школи Долинської сільської ради Запорізького району Запорізької області.

Диплом ІI ступеня лауреату Щебет Вікторії Валеріївні – вчителю початкових класів комунального закладу «Луцький навчально-виховний комплекс загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 10 – професійний ліцей Луцької міської ради» Волинської області – вручив керуючий справами виконавчого апарату Запорізької обласної ради Подорожко Володимир Володимирович. Він привітав учасників та всіх присутніх.

Зі словами привітання звернулася до учасників конкурсу керівник апарату обласної державної адміністрації Зінаїда Михайлівна Бойко, зазначивши, що основна особливість успішних людей – їх уміння майже магічно, опинятися в належному місці в потрібний час. А це означає: утвердження власної особистості, бажання йти до поставленої мети, розвивати свій талант, мати світлий розум, бути принциповим, безмежно закоханим у свій предмет, у свою професію. Вона наголосила, що сучасний учитель – вирізняється глибиною фахових знань, володінням інноваційними педагогічними технологіями, розвиненою інтуїцією, інформаційною, соціальною та іншими компетентностями, досвідом. Але найголовніше, що, мабуть, цей дух є тим джерелом моральної і духовної краси, долучившись до якого, дитина вчиться жити, вчитися творити нову Україну!

Зінаїда Михайлівна вручила переможцю конкурсу Бараненко Людмилі
Кімівні – вчителю Білоцерківського навчально-виховного об’єднання «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №  15 – дитячо-юнацький спортивно-оздоровчий клуб» Білоцерківської міської ради Київської області
Диплом I ступеня.

Усі конкурсанти отримали подарунки від Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації та комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради.

Привітала лауреатів конкурсу голова журі – доктор педагогічних наук, професор Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України Колупаєва Алла Анатоліївна.

Зі словами привітання звернулася господар закладу, в стінах якого відбувалося закриття конкурсу, ректор комунального закладу вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради  Нечипоренко Валентина Василівна, яка побажала всім педагогам чудових учнів, які, увібравши в себе все розумне, добре, вічне, з гідністю несли все це по життю.

Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2019» у номінації «Вчитель інклюзивного класу» урочисто закрила директор Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації Озерова Тетяна Ярославівна

Вона висловила переконання, що підготовка та участь у Конкурсі спонукала педагогів до підвищення власного методичного та фахового рівня, хоча головним стимулом для їхнього професійного самовдосконалення були й залишаються улюблені учні – допитливі, наполегливі, розумні.

Шлях до успіху — це не стрімке сходження, на якому є радість перемоги і біль розчарувань, осяяння нових відкриттів та усвідомлення прописної істини, є ті, хто йде попереду та їхні послідовники.

До книги професіоналів-освітян високого ґатунку вписані нові імена. За
ними – майбутнє Нової української школи.

Тетяна Ярославівна щиро побажала нових творчих досягнень, впевненості у силах, здоров’я та благополуччя, щоб у нелегкій, але такій потрібній роботі завжди було місце творчості, натхненню, енергійності й запалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шановні дипломанти, лауреати, переможець!

Нехай теплі слова і добрі почуття ваших учнів зігрівають ваші серця. Міцного вам здоров’я, щастя, благополуччя і радості нових успіхів!

Нехай для Вас будуть відкриті всі простори для досягнення успіху, в житті буде безліч перспективних можливостей та цікавих ідей, а посмішки дітей – найголовніша нагорода за ваш благородний труд супроводжують вас на всьому життєвого шляху!

Спасибі вам за доброту і душевну чуйність, за безпрецедентну відданість обраній справі! Гарного вам настрою та нових злетів!