28 листопада у Січовому колегіумі розпочалися педагогічні читання, які зібрали учителів-філологів, математиків, психологів Хортицької національної академії, Запорізької школи-інтернату «Джерело», Малобілозерської школи-інтернату «Дивосвіт», Матвіївської санаторної школи-інтернату, Запорізького  Козацького ліцею.

Директор колегіуму Валентина Єршова познайомила гостей з концептуальними засадами школи, її місії та основоположними принципами метакультури. Невід’ємною складовою концепції Січового колегіуму директор назвала інновації в методичній системі організації освітнього процесу, що передбачає заперечення традиційної системи освіти, використання кращих здобутків вітчизняної педагогічної науки, пошук і застосування інноваційних підходів як у керівництві колегіумом («школа свободи»), так і в організації навчального процесу на принципах особистісних підходів в умовах постійних змін.

Так, на базі Січового колегіуму протягом 5-ти років працював експериментальний майданчик Лабораторії філософії та психології освіти ЗОІППО під керівництвом доктора філософських наук, кандидата психологічних наук, професора Підмазіна С.І. та старшого викладача Логвіна В.Л. Керівники закладів освіти міста Запоріжжя та Запорізької і Херсонської областей, методисти, учителі, слухачі курсів підвищення кваліфікації ЗОІППО відвідували відкриті уроки вчителів  Чеховської Л.Й. (філологічний профіль)  та Сопіної В.В. (природничий профіль). Тривалість такого проєкту (було проведено більше 20-ти уроків-проєктів філологічного профілю) забезпечила можливість простежити результативність та ефективність запровадження методики ОЗОНу. Авторську методику Людмили Чеховської описано у науково-методичному посібнику «Проєктне навчання на уроках української літератури в середній школі». Робота над запровадженням проєктної методики в освітній процес продовжується (вивчається можливість фрагментарної заміни класно-урочної форми навчання на проєктну).

Валентина Єршова з особливою теплотою відзначила результативність роботи педагогічного колективу, адже маємо гідних випускників. І серед них – Інна Назаренко, показові уроки з української літератури якої стали окрасою ОЗОНівського Фестивалю, Наталія Гутарук, учителька англійської мови, посіла друге місце в конкурсі «Global Teacher Prize Ukraine 2019».

Круглий стіл став своєрідним продовженням великого ОЗОНівського руху, започаткованого відомим в Україні науковцем Анатолієм Миколайовичем Фасолею. Його масштабний проєкт – Фестиваль «Мій особистісно зорієнтований урок» – успішно розвивається, мандруючи Україною дев’ять років поспіль. Новоград-Волинський, Рівне, Вінниця, Біла Церква, Одеса, Червоноград Львівської області – міста на карті України, в яких відкривалися експериментальні майданчики цього унікального проєкту і об’єднували педагогів-новаторів з різних куточків України. Літня школа у м. Львові та незабутній за рівнем організації, атмосферою Фестиваль у м. Червонограді відбулися уже без свого талановитого лідера, який відійшов у засвіти. Але його ідеї продовжують утілюватися в життя завдяки колегам, про зростання і творчу реалізацію яких він постійно піклувався.

Директор Січового колегіуму вручила Подяку Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Людмилі Чеховській за творче впровадження сучасних технологій навчання, активну участь у проведенні ІХ Всеукраїнського  фестивалю «Мій особистісно зорієнтований урок».

Гостею зібрання стала координаторка ОЗОНівського проєкту Інна Кондратець, к.п.н., старший викладач Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка. Вона презентувала книгу пам’яті, присвячену відомому педагогові, теоретику і практику особистісно-зорієнтованого навчання А. Фасолі «Окрилення ОЗОНом», провела майстер-клас «Рефлексивна складова на особистісно зорієнтованому уроці».

Відомий американський філософ, психолог, педагог Джон Дьюї писав, що учень в школі має стати сонцем, навколо якого усе обертається. Учитель Січового колегіуму Людмила Чеховська доповнила його тезу, адже впевнена: у школі має бути два сонця. І цим другим сонцем просто «приречений» стати учитель. Вона познайомила колег з фрагментом оригінальної авторської методики презентації самостійної пошукової роботи колегіантів, яка передбачає побудову діалогової взаємодії учителя та учня і техніки реалізації кожного з них  (педагог – просто людина, психолог, вільний інтелектуал, сміливий експериментатор, джерело пізнання для учня, має тонке почуття гумору, готовий «відпустити урок» задля реалізації оригінальної ідеї свого молодшого партнера; учень – свідомий суб’єкт-суб’єктних стосунків, для нього вчитель – старший партнер, роботу якого він може оцінювати, приймає запропонований учителем принцип навчання на вищому рівні складності, прагне подолати «висоту», розвиває навички критичного мислення, збагачує діалог жартом «у контексті», пам’ятає про конструктив у роботі, шукає нові форми успішного вирішення проблеми шляхом перебудови структури уроку).

Тож особлива увага на Круглому столі була надана учителеві, адже Сонце має сяяти довго і дарувати тепло, бути красивим і самодостатнім, воно просто має бути, адже є запорукою самого життя. Презентація Інни Кондратець «Рефлексія і саботаж»: як упоратися з собою» викликала велике зацікавлення, адже йшлося про особистісні знання тепер уже для вчителя.  Учасники навіть не помітили, як автором гнучко змінювалася методика: майстер-клас плавно набирав ознак педагогічної майстерні, де вчителі ставали учнями і старанно рефлексували, малювали «долоньки», весело сміялися над «сміховинками», що так і сипались на них з усіх можливих методичних знахідок коуча.

Минали години напружених за самою своєю суттю діалогів, вони були дуже легкі та теплі, адже спілкування відбувалося в родинному колі однодумців, творчих людей, які обрали одну з найскладніших і найблагородніших професій у світі.

IMG_20191128_102342IMG_0109IMG_20191128_100613IMG_20191128_100631IMG_20191128_100846IMG_20191128_100901