В умовах реформування системи професійної (професійно-технічної) освіти, формування інформаційного суспільства, перед викладачами, майстрами виробничого навчання постає низка проблем, пов’язаних з необхідністю широкого застосування у професійній діяльності ІТ-технологій, комп’ютерних засобів та хмарних сервісів. Нещодавно Кабінет Міністрів України ухвалив «Концепцію розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018-2020 роки». Саме у рамках реалізації цієї концепції, крім іншого, планується цифровізація освітніх процесів, що значно підвищує вимоги Держави до рівня інформаційної компетентності педагогічних працівників.

01.03.2018 – 06.03.2018 у Державному навчальному закладі «Запорізьке вище професійне училище» пройшов ІІ Методичний марафон «Інноваційні технології навчання в професійній (професійно-технічній) освіті», який в цьому році присвячений темі «Хмарні сервіси та сервіси ВЕБ 2.0 (3.0)».

Особливісттю заходу став Інтернет-формат проведення: всі виступи відбувалися у вигляді вебінарів. Ще на початку року заступник директора з НМР Кулинич О.А. запропонувала підготувати доповіді за напрямками використання хмарних сервісів, в яких досвідчені викладачі та майстри виробничого навчання училища досягли певного успіху. Після ознайомлення з темами доповідей, було визначено тематику вебінарів: «Хмарні сервіси  в організації контролю»; «Веб-пошукові технології в освітньому процесі»; «Соціальні мережі, блоги, сайти у освітньому процесі»; «Онлайн платформи для візуалізації навчального контенту»; «Інтернет мультимедіа в освітньому процесі».

Цікавими, насиченими прикладами з власного педагогічного досвіду виявилися доповіді викладача Орел Н.Г., майстра Бурдейної Л.М., присвячені використанню освітньої веб-платформи Learningapps.org на уроках теоретичного та виробничого навчання. Виступи Кулинич О.А. «Створення тестових опитувань на базі Google форм» та викладача Войтюк Т.М. «Online Test Pad» були побудовані у вигляді майстер-класів по застосуванню Інтернет сервісів у навчальній діяльності, що допоможе учасникам вебінару розширити арсенал форм і засобів контролю.

Виступ викладача Єрьоменко О.М. був присвячений інструментам е-демократії, що має не лише практичну направленість для викладання предметів «Основи права» та «Основи трудового законодавства», а й дозволило всім учасникам вебінару більше дізнатися про власні можливості, права та розширити кругозір з питань електронного громадського самоврядування. Викладач Сидоренко О.А. розповів про перспективи запровадження у навчально-виробничий процес при підготовці «Обліковців з реєстрації бухгалтерських даних», «Агентів з постачання», «Адміністраторів» платформи ProZorro, призначеної для електронних публічних та державних закупівель в Україні. Корисною для застосування у освітньому процесі стала інформація бібліотекаря Білогорохової Г.Ф., присвячена огляду електронних бібліотек, перевагам роботи в них та новинкам, що з’явилися за останній час.

Змістовними, практично-орієнтованими стали доповіді вебінару «Онлайн платформи для візуалізації навчального контенту». Майстер виробничого навчання Кішко К.В. ознайомила учасників з особливостями роботи та сервісами, які допомагають створювати ментальні карти. Наведені приклади, розроблені учнями з професії «Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних», яскраво продемонстрували переваги такої форми візуалізації навчального контенту. Викладач Височиненко Н.В. детально розказала про роботу по створенню хмарних презентацій на платформі «Prezi», які широко застосовує у власній викладацькій практиці. Виступ майстра Чебикіної А.У. «Електронні підручники» розкрив усі переваги та особливості застосування цих сучасних засобів опрацювання навчальної інформації.

Завершальний день методичного марафону на тему «Інтернет мультимедіа в освітньому процесі» дозволив майстрам виробничого навчання, викладачам побачити переваги, які надає віртуальна медіатека. У виступах викладачів Прокоф’вої А.М., Прокоф’єва Є.О. було детально розглянуто процес створення власного каналу на YouTube, розміщення власноруч створених майстер-класів та забезпечення доступу до них. Доповіді викладача Стрілець Н.В., майстрів Гудзь А.Ю., Кривко Н.П. дозволили більш детально розглянути можливості застосування у освітньому процесі для підготовки учнів економічного, художнього напрямів відеоконтенту, доступного з популярного загальнодоступного відеохостингу.

Доступ до вебінарів та до записів заходів було забезпечено з блогу «Методичний кабінет ДНЗ «ЗВПУ» (https://metodkabinetdnzzvpu.blogspot.com/) – ефективного засобу супроводу методичної роботи у сучасному закладі професійної (професійно-технічної) освіти.