Питання інклюзивної освіти на сьогодні є актуальним та важливим для педагогічної спільноти. Педагогіка теперішнього часу  має багато інновацій, змін напрямків, поширення методології роботи із особливими дітьми. Освітяни не тільки нашої держави опікуються даним питанням.

Саме філософський та соціальний аспект інклюзії було розглянуто освітянами Європи на базі Класичного приватного університету м. Запоріжжя, де відбулась Міжнародна науково-практична конференція «Європейські перспективи сенсу життя».

Освітяни «Джерела», вчитель-дефектолог Обухова Н.О., соціальний педагог Куртяник А.І. та педагог-організатор Зайцева О.С., також не залишились осторонь та відвідали захід.

У заході взяли участь докторанти, аспіранти, професорсько-викладацький склад, представники підприємств, установ, закладів освіти. Спікерами на пленарному засіданні були Вольф Бльомерс (Німеччина), Деніел В. Бльомерс (експерт з питань інноваційної політики для зовнішніх ринків, промисловості, підприємництва в Європейській Комісії (ЄК), Іон Дафінау (Румунія), Аліна Дафінау (Румунія), Dr. Ганс-Дітер Даммерінг (Німеччина), Берті Фар (Німеччина), Анна МакФерсон, (США), Фрітц-Гелмут Віш, (Німеччина), Юрген Вольф (Німеччина), Людмила Романенкова (Україна).

На думку почесного доктора Вольфа Бльомерса, сенс життя ‒ це той, який актуальний на даний момент. Питання змісту життя у людей з обмеженими можливостями також знайшло своє відображення − необхідно знаходити нові орієнтири та підтримувати значущість самого життя.

Професор Анна МакФерсон розглянула змістовне життя в США у світлі соціального розриву, політичних тенденцій та дій громади.

Дуже цікавою була доповідь професора Фрітца-Гелмута Віша. Він презентував власне дослідження: висвітлив умови змістовного життя з точки зору власної сім’ї та друзів.

Доктор філософії Деніел В. Бльомерс закликав активно долучатись до соціальних проектів та інновацій (близько 250), які впроваджуються ЄС в Україні.

Доктор наук Ганс-Дітер Даммерінг репрезентував концепцію педагогіки різноманіття в рамках впровадження інклюзії.

Проблема змісту життя є актуальною і в похилому віці. За доповіддю професора Юргена Вольфа присутні змогли ознайомитись з концепцією активного довголіття.

Ми можемо із впевненістю констатувати, що участь у наукових конференціях не лише сприяє удосконаленню професійної компетенції наших освітян, а й підвищує рівень орієнтованості у викликах сьогодення.

«Потрібно створювати не тільки середовище для дітей із ООП (особливими освітніми потребами), а й будувати його разом з ними, створюючи таким чином культурні передумови для формування нового менталітету суспільства», – Др. Ганс-Дітер Даммерінг.

IMG_0101IMG_0102IMG_0103IMG_0104IMG_0105IMG_0106IMG_0107IMG_0108