З січня 2019 року в КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Приморської районної ради почала роботу Школа «Бути батьками». Основною метою Школи є залучення батьків в освітній процес; співпраця фахівців ІРЦ, педагогічних працівників та батьківської спільноти.

10 квітня 2019 року  на базі інклюзивно-ресурсному центру Приморського району, в рамках роботи районної Школи «Бути батьками», для педагогічних працівників району та  батьків відбувся воркшоп «Інклюзивний освітній простір: психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладу загальної середньої освіти» за участю викладачів кафедри прикладної психології та логопедії Бердянського державного педагогічного університету.

Відкрила методичний захід начальник відділу освіти Приморської райдержадміністрації Г.В.Карнаух. За словами Ганни Володимирівни  у Приморському районі завжди приділялась значна увага роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. В чотирьох школах  функціонують інклюзивні класи. Саме інклюзивна система освіти дає дитині з особливими потребами можливість розвиватися, адаптуватися до суспільства.

Подальша робота воркшопу проводилась в педагогічних майстернях.

Педагоги району розширили та поглибили фахову компетентність з таких питань: психолого-педагогічний супровід і надання педагогічної підтримки дітям з особливими освітніми потребами; особливості роботи з гіперактивними дітьми; складання індивідуальної програми розвитку.

Для досягнення мети заходу, а саме – підвищення рівня інклюзивної компетентності учасників заходу, доцентом кафедри прикладної психології та логопедії О.В.Старинською, викладачами  Т.С.Сущинською,  Н.В.Кедою  було створено умови для активної взаємодії, обміну досвідом роботи в межах проблематики локацій.

   Значних успіхів у питанні щодо впровадження інклюзивної освіти можна досягнути лише за активної участі в цьому процесі сім’ї. Кожна родина, в якій виховуються діти з порушеннями розвитку стикається з труднощами, про які широкій публіці відомо не так вже й багато та відчуває хронічний стрес. Тому, з метою психологічної підтримки батьків дітей з особливими потребами доцентом кафедри прикладної психології та логопедії О.В. Сербовою було проведено тренінг «Психологічна підтримка особистості в ході її наснаження (мобілізація ресурсів)».

Разом з науковцями в локаціях працювали керівники закладів освіти, методисти,  вчителі, практичні психологи, батьки.

Вдале поєднання науково-теоретичної і практичної частини заходу, високе педагогічне та психологічне підґрунтя сприяли підвищенню рівня інклюзивної компетентності учасників заходу.

Під час взаємодії учасників заходу було зроблено головний висновок: інклюзивна освіта – перший крок до визнання ціннісної значимості і поваги до особистості кожної дитини, прийняття її індивідуальності й неповторності, забезпечення її подальшого повноцінного та гідного життя в суспільстві. Якість освітнього процесу  значною мірою визначається тим, наскільки враховуються і реалізуються потенційні можливості навчан­ня та розвитку кожної дитини, її індивідуальні особливості. Якими б не були фізичні, інтелектуальні чи сенсорні порушення, поряд із ними в дитини завжди є і резерви для розвитку, використання яких може суттєво поліпшити якість її життя. Всі люди народжуються рівними і водночас різними, і кожна людина є особливою. Рівність полягає не в тому, щоб до всіх ставитися однаково, а в тому, щоб до кожного ставитися особли­во.

Всі учасники ВОРКШОПУ отримали сертифікати і дуже вдячні викладачам – науковцям Бердянського державного педагогічного університету  за цікавий і корисний захід.

 

DSC08330DSC08333DSC08337DSC08354